Kerstmarkt & Run

Bekijk je ook de foto’s?

In Muizen was er op zaterdag 17 december veel te beleven. De Sint- Lambertusschool organiseerde namelijk een gezellige kerstmarkt. Ook was er een kerstrun voor de Warmste Week. In dit artikel lees je er alles over!

Veel te beleven.

Iedereen keek er al een tijdje naar uit: Er waren leuke kraampjes om kerstdingetjes te kopen en om iets te eten. Voor kinderen was er een spelletjeskaart te koop waarmee ze allemaal leuke opdrachtjes konden doen: een kerstengel knutselen, een schminkstand en ook de leerlingenraad had een kraampje met vier op een rij.  Voor jong en oud was er een kerstrun. Om deel te nemen vroegen ze hiervoor 2 euro, die ging dan naar de Warmste Week. Wie liever niet wou lopen kon supporteren. Het parcours bracht de deelnemers naar plekken waar je normaal als leerling nooit mag komen. Zo liepen ze door de leraarskamer en door het kleuterparadijs. Het werd een echte wedstrijd, de leerlingen gingen voor een podiumplaats. Aan de finish werden er mooie medailles uitgedeeld.

Enkele bezoekers aan het woord.

Deelneemster Janne vond het een geslaagde editie: ‘Ik genoot van de kerstmarkt, kocht leuke dingetjes en ook het lopen vond ik fijn. Dat er op deze manier een goed doel wordt gesteund is tof.”  Bezoeker An kwam supporteren voor haar dochter en haar man: “Er was veel sfeer, leuk om met andere mama’s en papa’s een glaasje te drinken en te supporteren aan de zijlijn.” Lopertje Saar uit het vierde leerjaar kwam op het podium terecht:” Ik hoop dat de school volgend jaar weer een supertoffe kerstrun organiseert.”

Geslaagde editie!

We verzamelden 307 euro voor de Warmste Week. De school bedankt alle bezoekers van de kerstmarkt en vond het zelf een geslaagde editie.

Lore Vochten (onze reporter ter plaatse van het zesde leerjaar)