Bordspel Max 24/7 leert leerlingen om hulp te vragen

• 8 maart 2023
  • Algemeen

Een boeiende dag in het 5de leerjaar! Onze leerlingen maakten kennis met het bordspel Max 24/7. Een interactief spel dat je leert om te spreken over je problemen en risico’s leert inschatten.

“Vorig jaar lanceerde Child Focus een nieuw project, “Iedereen een Max”. De bedoeling van deze campagne is ervoor te zorgen dat elk kind tussen 10 en 12 jaar oud een nauwe vertrouwenspersoon heeft, waarbij ze terechtkunnen om te praten over hun problemen.”

“Maar het is voor kinderen een grote stap om met iemand te gaan praten, en het is daarom dat Child Focus naar De Aanstokerij kwam met de vraag een spel te ontwikkelen om kinderen te motiveren hun eigen Max te vinden. Het resultaat: ‘Max 24/7’.”

“Door het spel leren kinderen dat ze niet met hun problemen moeten blijven zitten en dat er altijd hulp in de buurt is. Het spel doet kinderen ook kritisch nadenken over de risico’s waarmee ze geconfronteerd kunnen worden, en hoe ze daarmee kunnen omgaan. En een belangrijk aspect daarvan is natuurlijk op zoek gaan naar hun eigen Max.

Bron artikel: De Aanstokerij