Helm op fluo top!

• 28 oktober 2020

Een actie van de verkeerswerkgroep van onze ouderraad van 12 november 2020 tot 12 februari 2021.

Beste ouders en leerlingen,

Na de herfstvakantie doet onze school mee met Helm Op Fluo Top, een sensibiliserende actie waarmee we jullie (ja, ook de ouders!) willen aanmoedigen een fluohesje te dragen, en een fietshelm als je met de fiets komt. Alle leerlingen krijgen hiervoor een persoonlijke spaarkaart. Wie een fluohesje (of ander reflecterend en/of fluorescerend materiaal) aan heeft, krijgt van de klasleerkracht een stickertje om op zijn spaarkaart te kleven. Zo kun je sparen voor leuke beloningen.

Je kunt ook sparen in klasverband: dan kleef je je stickertje op de klasposter die in elke klas hangt. De leerkracht kan dan een originele foto nemen van de leerlingen in fluo bij de klasposter. Ook zo zijn toffe prijzen te winnen, zoals fietshelmen voor de hele klas of een ijskar die langskomt.

De hoofdprijs is uiteraard je eigen veiligheid en die van de anderen: het zijn donkere maanden. Zien en gezien worden is letterlijk van levensbelang! Kijk daarom extra goed uit op de fiets en te voet, zorg dat je fietsverlichting in orde is (zoals je weet: losse knipperlichtjes zijn ook toegelaten), maak goed oogcontact met autobestuurders als je oversteekt en draag zoveel mogelijk je fluohesje!

Alle andere informatie vind je in de brief van de VSV of op www.helmopfluotop.be.

Vele fluogroetjes!
De Verkeerswerkgroep.
teamverkeer.ouderraadmuizen@gmail.com

PS: dit jaar is er ook een Helm Op Fluo Top-lied! Mét dansje! Check Youtube!