Plattelandsklassen dag 1

• 28 september 2020

maandag 28 september 2020

Boer zkt vrouw

“Schat, ik heb alles gedaan wat je me gevraagd hebt: de varkens gemolken en de koeien gedorst! Zal ik nu het stro gaan eten geven?”… het worden knotsgekke plattelandsklassen!

Vanaf vandaag tot 2 oktober beleven we hier tal van leuke activiteiten zoals watersporten, boerderijbezoek, zingen, ponyrijden, natuurtocht, barbecueën, ‘vlas-les’ en nog een heleboel meer…

We zijn veilig en wel aangekomen. Onze valiezen zijn uitgepakt en ons bed is opgemaakt. Wat staat er na de middag op het programma? Initiatie sport of een streekverkenning met gids Marc of een bezoek aan het melkveebedrijf Sint-Annahof te Bassevelde.

De sfeer zit er al goed in, het gaan vijf plezante dagen worden. Jullie kunnen op je twee oren slapen… we gaan extra inzetten op een goede handhygiëne!

‘Wistjedatje’

De Boerekreek werd bij haar ontstaan in de zestiende eeuw de ‘Grote Geule’ genoemd. De Boerekreek is 38 hectare groot en is daarmee veruit de grootste kreek van het Meetjesland. Een gedeelte van de kreek is natuurreservaat. Een vochtig hooiland, aan de oever van de kreek, wordt door natuurpunt beheerd. Een ander gedeelte van de Boerekreek wordt door de provincie Oost-Vlaanderen recreatief uitgebaat.